Śniadanie

Śniadanie zjedz jak król

ŚNIADANIE POSIŁKIEM DNIA

Dlaczego kluczowym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie?

  • Dajemy swojemu organizmowi energię do działania.

Badania pokazują, iż dzieci, które jedzą śniadanie przed szkołą, znacznie lepiej radzą sobie na lekcjach, ich pamięć jest lepsza i dłużej potrafią się skoncentrować.

W okolicy południa najbardziej aktywny jest nasz mózg, który, aby móc efektywnie pracować, potrzebuje paliwa – tym paliwem jest glukoza. Jeżeli nie spożyjemy zrównoważonego śniadania, mózg nie dostanie odpowiedniej dawki glukozy i w godzinach południowych możemy czuć senność, spadek koncentracji.

  • Poziom glukozy w naszej krwi jest ustabilizowany przez cały dzień, znikają zachcianki na niezdrowe produkty. Wykazano, że zjedzenie pełnowartościowego śniadania do godziny 11 minimalizuje ochotę na słodkie przekąski.
  • Godziny poranne są czasem maksymalnej aktywności energetycznej układu pokarmowego, w tym również żołądka, który wydziela duże ilości kwasu solnego, aby móc efektywnie strawić pożywienie. Jeżeli nie spożywamy rano śniadania – nadmiar kwasu żołądkowego może przyczynić się do powstania chorób takich jak zgaga, nadkwasota, refluks, nadżerki, a nawet wrzody żołądka.
  • Osoby jedzące śniadanie rzadziej cierpią na nadwagę i otyłość

Co powinno zawierać pełnowartościowe śniadanie?

  • Węglowodany złożone: płatki owsiane, gryczane, kasza jaglana, chleb żytni na zakwasie,
  • Pełnowartościowe białko : jajka, mleko roślinne, orzechy, nasiona, pestki
  • Dodatek zdrowych tłuszczów w postaci orzechów, oleju lnianego, oliwy z oliwek, masła klarowanego czy oleju kokosowego
  • Musi być kolorowo! Wytrawne śniadanie powinno bazować na warzywach, szczególnie zielonych : szpinaku, rukoli, roszponce, kiełkach, brokułach, cukinii, pomidorkach, do tego na słodko możemy dorzucić jagody, gotowane jabłko albo kawałki mango

Nasze bestsellery:

Owsianka tradycyjna

OWSIANKA TRADYCYJNA 250 ml mleka owsianego, 5 łyżek płatków owsianych, 1 -2 łyżki syropu z Agawy lub miodu , ½ dojrzałego banana (można pominąć lub użyć inny, dozwolony owoc), ¼ jabłka, szczypta cynamonu.

 Mleko zagotowujemy w niedużym garnku Wsypujemy płatki owsiane i gotujemy bez przykrycia na małym ogniu przez 5 minut, do momentu jak mleko prawie zniknie z garnka a owsianka zrobi się gęsta Dodajemy wcześniej obrane, pokrojone na małe kawałeczki jabłko oraz plasterki banana Całość mieszamy i gotujemy przez ok. 2 minuty (aż jabłka i banan zmiękną).

Omlet na warzywach

OMLET NA WARZYWACH

2 jajka, 1 białko, 1 łyżeczka słonecznika, 2 garści rukoli, pomidorki koktajlowe. W miseczce rozmieszać jajka i podprażony słonecznik. Smażyć na patelni teflonowej, podawać na warzywach.

JAGLANKA  Szklanka mleka  roślinnego (migdałowego/ ryżowego/ sojowego/ z orzechów laskowych) lub wody, szklanka ugotowanej kaszy jaglanej, średnie jabłko, 2 łyżeczki oleju ryżowego. Wcześniej przepłukaną kaszę gotować na mleku/wodzie z dodatkiem oleju ok. 15min. Podawać ze startym jabłkiem, podgrzanym. Ewentualnie przyprawić cynamonem.

Zdjęcie posta

Zdjęcie posta

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s