Omlet z warzywami

 

Takie śniadanie jest bardzo pożywne i sycące. Do przygotowania omleta wystarczą 2 jajka, 1/2 małej cukinii, garść świeżego szpinaku, 1 pomidor, szczypiorek, ½ łyżeczki kurkumy, pieprz, sól, łyżka oleju kokosowego, 1 łyżka poszatkowanej natki pietruszki.
Najpierw warzywa pokroić w kostkę, przełożyć do miseczki, dodać szpinak, posiekaną pietruszę. Wbij jajka, dodaj przyprawy i wymieszaj. Wszystko wylej na małą rozgrzaną patelnie natłuszczoną np.olejem kokosowym. Trzymaj chwilę na małym ogniu aż wszystko się zetnie. Przewróć na drugą stronę. Przełóż na talerz, posyp jeszcze świeżo posiekanym szczypiorkiem. Warzywa do takiej zapiekanki można używać wg gustu.

Zaletami takiego śniadania białkowo- tłuszczowego jest że nie powoduje ono skoków poziomu cukru przez co jest bardziej sycące i polecane wszystkich zmagających się z insulinopornością. Taki rodzaj śniadań zaleca się także u osób które po śniadaniu często miewały napady głodu, chęć sięgnięcia po coś słodkiego, śniadanie takie daje poczucie sytości na dłużej.

16174711_1081183428671324_3278415062161448898_n

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s