Co to naprawdę jest zakwaszenie organizmu?

Organizm jakim jest człowiek jest całością, układem biologicznym zdolnym do samoregulacji. Ta samoregulacja powiązana jest z równowagą kwasowo-zasadową. Nasz codzienny tryb życia, pośpiech i stres zaburzają ten mechanizm. Dochodzi do zwiększonej przewagi kwasów nad zasadami w naszym organizmie a co za tym idzie to zakwaszenia. Regulacja równowagi kwasowo-zasadowej jest zabezpieczona wewnętrznymi mechanizmami ustroju, którą zapewniają:

  • układy buforowe krwi i tkanek
  • nerki
  • płuca

Płuca i nerki czynnie eliminują z organizmu końcowe produkty przemiany materii, układy buforowe krwi neutralizują kwaśne produkty tej przemiany. Prawidłowe działanie tych mechanizmów ściśle zależy od prawidłowej czynności nerek i płuc, jak również od dostępności w pożywieniu składników mineralnych o oddziaływaniu zasadowym. Źródłem tych składników mogą być owoce, warzywa, kiełki, orzechy, ziarno. Zrównoważona dieta powinna składać się w 80 procentach z produktów zasadotwórczych, a tylko w 20 procentach z kwasotwórczych.

Co więc sprzyja takiemu działaniu:

  • Spożywanie nadmiernych ilości przetworzonych produktów spożywczych
  • Nieprawidłowe nawyki żywieniowe
  • Niedostateczne ilości spożywanej wody
  • Zbyt duże spożywanie białego pieczywa, słodyczy, fast food
  • Nadużywanie używek takich jak kawa, herbata, czerwone wino, alkohol i napoje gazowane
  • Leki przeciwbólowe
  • Za mało aktywności fizycznej.

zakwaszenie

Każdy kwas działa destrukcyjnie na nasz organizm, gromadzi się on w stawach stóp, łokci, rąk, kolan i może wywoływać stan zapalny. Jako naturalny proces obronny organizmu przed kwasem, jest otaczanie go tłuszczem co skutkuje u nas przyrostem wagi, bólami mięśni, stawów, problemami z koncentracją. Bóle głowy, niestrawność, pryszcze i krosty, częste zaziębienia, zawroty głowy, nudności, mroczki przed oczami, gorycz lub kwas w ustach, obłożony język, uderzenia krwi do głowy, osłabienie fizyczne to tylko niektóre, najczęściej występujące objawy nadmiernej kwasowości.
Przy zakwaszeniu organizm traci bardzo wiele energii, aby z trudem utrzymać prawidłowe pH krwi; ta energia mogłaby być użyta na przykład do likwidowania nadwagi.

Długotrwałe zakwaszenie sprzyja rozwojowi poważnych chorób takich jak: nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca, osteoporoza, nowotwory, zmiany zwyrodnieniowe stawów, nadwaga, a także może być przyczyną wielu dolegliwości: ogólnego zmęczenia, braku koncentracji, zaburzeń snu, napięć nerwowych, depresji, częstych infekcji, zaparć, łamliwości paznokci i wypadania włosów. Zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej są także przyczyną osłabienia bariery immunologicznej organizmu.

Nasz styl życia i nawyki żywieniowe powodują jednak ciągłe zakwaszanie organizmu, które w końcu doprowadza do zużycia rezerw i do wyczerpania się systemów buforowych. Jeśli zakwaszenie przekracza pojemność buforową systemu, nadwyżka kwasów nie może być zneutralizowana i jest magazynowana w tkankach miękkich oraz stawach, w postaci bolesnych złogów, składających się głównie z soli wytrąconych z kwasów. Są one oznaką chronicznych zmian i przyczyną wielu skarg pacjentów.
Typowymi objawami sugerującymi zakwaszenie organizmu są:

  • Duży brzuch
  • Obfita tkanka tłuszczowa
  • Baryłkowaty kształt tułowia
  • Cienkie nogi
  • Sztywny kręgosłup
  • Sztywna dynamika ciała
  • Mało elastyczna, wiotka skóra
  • Podpuchnięte oczy
  • Przewlekły bólzakwaszenie123

Aby naprawić powstałe uszkodzenia i zapobiec dalszym:

  • Przyjmować wystarczające ilości płynów.
    W zależności od wzrostu i masy ciała danej osoby niezbędne jest picie przeciętnie od 2,5 do 4 litrów czystej wody wysokiej jakości. Przynajmniej raz dziennie mocz powinien być prawie przezroczysty.
  • Zmienić dietę.
    Należy wyeliminować cukier, słodycze, węglowodany proste, żywność typu fast-food, jak również produkty zawierające sztuczne dodatki, konserwanty, barwniki syntetyczne, wzmacniacze smaku
  • Wymagane jest przestrzeganie regularnych pór posiłków. Jedzenie powinno być starannie rozgryzane w jamie ustnej. Wieczorem przed spaniem nie należy jeść owoców.
  • Unikać nadmiernego spożycia alkoholu, nikotyny i kofeiny.
  • Zażywać dużo ruchu o umiarkowanym obciążeniu
  • Zmniejszyć stres.zakwaszenie466
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s