Naturalne uzupełnienie żelaza

Dobre źródła
Co jeść, by uzupełnić jego niedobory? Pierwiastek występuje w wielu produktach roślinnych, a najbogatsze w niego są: pokrzywa, natka pietruszki, orzechy, produkty zbożowe z żyta i owsa, owoce strączkowe, kakao, czerwone buraki i sok z nich, szczaw, pestki dyni i słonecznika, morele, kasza jaglana, soczewica, suchy groch i fasola, rodzynki, suszone śliwki, rabarbar oraz przyprawy takie jak: kminek, kurkuma, anyż, cząber, kozieradka, szałwia.
większość ludzi źródłem żelaza są mikroskopijne glony wodne jak spirulina i chlorella.
Inne dobre źródła żelaza to: jajka (żółtka), ryby, krewetki, ocet jabłkowy. Organizm łatwiej przyswaja żelazo, jeśli dostarczamy mu je razem z witaminą C. Możemy ssać ją w ilości 0,5 g dziennie albo dostarczać z pożywieniem. Bogate w witaminę C są: natka pietruszki, cytrusy, acerola, dzika róża, czarne porzeczki, papryka, kiwi, truskawki, brukselka. Wchłanianie żelaza utrudniają takie produkty spożywcze jak: nabiał, kawa, herbata.

 

 

Kilka pomocnych zasad:

– Codziennie zjadać pęczek natki pietruszki i koperku do kanapek, sałatek, zup.
– Pić po pół szklanki dziennie przygotowanych w mikserze soków ze szpinaku, marchwi, pokrzywy, mniszka pospolitego.
– Raz dziennie pić miksturę przygotowaną według przepisu: pół szklanki przegotowanej ciepłej wody, ½ łyżeczka miodu, dwie łyżeczki octu jabłkowego.
– Popijać wywar ze skrzypu (2 łyżki ziela na 2 szklanki wody; gotować 20 minut).
– Sproszkować nasienie kozieradki, siemię lniane i liść pokrzywy wymieszać i spożywać w ciągu dnia dodając do potraw
– Jedną łyżeczkę mieszanki: liść czarnej porzeczki (20 g), kwiatu głogu (60 g), owoc dzikiej róży (20 g) zalać szklanką zimnej wody na noc, rano zagotować i popijać dwa razy dziennie po pół szklanki (po jedzeniu).

 

 

Koper zawiera ogromną ilość soli mineralnych, m.in. wapń, żelazo, fosfor, prowitaminę A, witaminę D, bardzo duże ilość witaminy. By koperek przetrwał trochę dłużej, można go posiekać, wsypać do słoika i zamrozić.

 

A co jeszcze? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zakwas z buraka.

Poniżej przepis:)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s